Souhrn V-Ray

Program Vray je sice jenom rozšíření 3ds Maxe, ale zato velice užitečné. Jedná se o renderovací program. Jednoduše řečeno je to program, který vypočítá výslednou podobu scény. Ta se musí při práci zobrazovat kvůli omezenému výkonu počítače ve zjednodušené podobě. Vray nefunguje jenom v 3ds Max. Jeho různé verze jsou určeny pro téměř všechny grafické programy pracující s rendery. To v praxi znamená, že stačí umět Vray v Maxovi a už ho umíte použít v Mayi, Cinemě dokonce Sketch-upu i dalších programech.


Chaos Group tvůrci v-ray

VRay se skládá z mnoha částí. Má vlastní objekty, světla a samozřejmě i materiály. Zvládnutí renderu znamená i zvládnutí každé jeho části, nejen závěrečného okna kde nastavujete celkovou kvalitu. Pro solidní výsledek je navíc vhodné mít dobré pozorovací schopnosti. To znamená dobře vědět, jak vypadá reálný svět, ze kterého ať už chcete nebo ne, musíte čerpat. Možná si ještě myslíte, že jenom stačí zkopírovat nastavení z nějakého tutoriálu a pak se vám automaticky dostaví stejně perfektní výsledek. Není to zcela pravda. Žádné univerzální nastavení neexistuje, protože každá scéna je originál.

Pokud jste zde četli stránky věnované 3ds Maxu jistě víte o jeho vestavěných renderech. Jsou to Scaneline a Mental Ray. Scaneline je ten nejjednoduší, patří mezi tzv. neplnohodnotné rendery. Avšak výsledky Mental Raye a VRay jsou mnohdy těžko rozeznatelné, stejně tak jako výsledky modelování v různých programech. Důležité je hlavně rozhraní renderů a jejich technologie, v nichž dominuje nepřímé osvětlení GI (Global Illumination), přítomné ve všech pokročilých renderech.

Je těžké vysvětlit proč používat právě Vray. Nejvíc za něj mluví to, že se jedná o nepoužívanější a nejoblíbenější render. Je potřeba si ho zkusit. Dokud ho sami nevyzkoušíte, můžete si jenom představovat jak je dobrý nebo špatný. Následující kategorie budou hlavně o příkladech znázorněných na obrázcích. Samotný text by měl jenom minimální vypovídací hodnotu. Důležité je dodat, abyste co nejvíce zkoušeli, bez toho se nikam nedostanete. Zůstala by vám jenom hromada teorie, kterou byste za chvíli zapomněli a museli začínat znovu.

Čas potřebný k vyrenderování je přímo úměrný kvalitě. Čím déle se obraz počítá, tím lépe na konci vypadá. Avšak není to tak jednoduché. Nestačí nastavit kvalitu na nejvyšší. Renderování by pak trvalo neskutečně dlouho, bez problému by mohl jediný snímek zabrat několik dní. Proto je potřeba udělat kompromis mezi kvalitou a potřebným časem. To je podle mě na renderování to nejdůležitější.

Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat