Renderování


Základní nástroje pro renderování

Renderování je výpočet závěrečného obrazu pomocí působení světel a jejich interakci s materiály. Renderů existuje velké množství. 3ds Max obsahuje dva rendery. První z nich je Scaneline a druhý Mental Ray. Samostatných renderů však existuje velké množství většina z nich je určena jak pro 3ds Max, tak i pro ostatní programy. Mezi nejznámější a nejpoužívanější patří rozhodně V-Ray. Ten je většinou používán častěji, než vestavěný render Mental Ray. Na druhou stranu se nedá říct, že by Mental Ray zvládl méně než V-Ray. Záleží hodně na tom, co komu vyhovuje.

Trend je nyní takový, do nových verzí 3ds Max (2012, 2013) se neustále přidávají nové rendery např. od nVidie. Za vyzkoušení stojí, avšak stále si myslím, že běžné už zajeté rendery, jako je třeba právě zmiňovaný V-Ray a Mental Ray jsou rozhodně lepší.

Render změníte přes nabídku Render Setup, která se nachází v hlavním panelu v nabídce Rendering. Tato nabídka skrývá veškerá možná nastavení pro renderování. Můžete ji zapnout i přes tlačítko "F10".

Hlavní nástroje týkající se renderování naleznete na hlavním nástrojovém panelu. Jedná se o skupinu tří nástrojů:

Mimochodem tyto nástroje naleznete i v nabídce Rendering. Nabídka Rendering však obsahuje další, užitečné nástroje týkající se renderování:


Základní nastavení všech renderů

Používaný render změníte v nabídce Render Setup, kartě Common, skupiny Assing Render (přiřazení renderu) v části Production.


Přiřazené rendery

Kliknutím na malé tečky vedle pole Production se vám zobrazí dostupné rendery.


Přiřazení renderu

Hlavní parametry renderů

Základní parametry renderu jsou společné pro všechny typy renderů. Naleznete je v nabídce Render Setup v kartě Common Parameters:

zpět
Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat