Na rozdíl od běžných metod bere nepřímé osvětlení v úvahu i světlo vzniklé odrazy od objektů ve scéně. Zatímco přímé osvětlení má svůj zdroj a z něj dopadá na nějaký povrch, který jediný osvětluje. V závislosti na mnoha faktorech jako je intenzita světla, velikost objektu, tvar objektu, jeho materiál a další, se spočítá, jak bude vypadat, takto osvětlená plocha, na níž světlo dopadlo přímo. Nepřímé osvětlení jde ještě dál a počítá s tím, že je objekt osvětlen přímo, v závislosti na svém materiálu, odráží paprsky světla dál do prostoru,na různé objekty, které mohou světlo odrážet ještě mezi sebou. Scéna bez nepřímého osvětlení je méně realistická a tmavší.
V této sekci se dozvíte nejdůležitější věci o prvním panelu tohoto renderu. První dvě části přímo nesouvisí s výslednou kvalitou a už jen podle názvů je docela zřejmé o co v nich běží. V Autorization nastavujete licenci. Na About V-Ray se zase dozvíte, jakou používáte verzi. To by bylo jen tak pro pořádek, teď se pustíme do opravdového nastavování.
V-Ray je velmi užitečný render, který se vyplatí znát. Články budou postupně přibývat. Zatím se můžete informovat o tom nejdůležitějším.
Chcete se o něm dozvědět více? Pak čtěte dále .
Nejnovější projekt. V minulosti jsem pracoval na stejném pokoji a kvůli někdejší nezkušenosti ho nedokončil. Nyní po několika letech jsem se pustil do tohoto projektu s mnohými nabitými zkušenostmi. Jak se povedl posuďte sami.
Starší projekt, který nebyl nikdy dokončen, z důvodu nečekané zkráty dat. Jde o ulici, která doopravdy existuje.
Pro zajímavost před příchodem Hitlera celou tuto ulici obývali židé. Jejich životy skončily v koncentračních táborech.
Nevrátil se nikdo z nich a dnes v ulici zbylo jen pár původních domů. Nicméně původní ráz si zachovala.
Doporučuji začít v hlavní nabídce od leva až do prava.
Na závěr vám přeji ať zde naleznete to co hledáte a ať se naučíte co chcete umět.